Güncel Bakiyem , TL
Bakiye Ekle

Başlık

Başlık

Başlık

Sepetinizde bazı ürünler bulunuyor. Hızlı alma işlemi için bu ürünler silinecek. Onaylıyor musunuz?

League of Legends, popüler çevrimiçi çok oyunculu bir savaş arenası oyunudur ve sürekli olarak güncellenen yama notlarıyla oyuncularına heyecan verici deneyimler sunmaya devam etmektedir. Bu strateji tabanlı oyun, her yama ile oyun mekaniği, karakter dengesi, görsel güncellemeler ve yeni içeriklerle geliştirilmektedir. Bu yazıda, League of Legends'ın en son yama notlarından ve oyunun nasıl evrildiğinden bahsedeceğiz. Oyuncular, bu güncellemelerle birlikte oyun içindeki değişiklikleri yakından takip ederek oyunu daha iyi anlamak ve rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için stratejilerini güncelleyebilirler. Eşsiz oyun deneyimi ve sürekli güncellenen içerikleriyle League of Legends, oyunseverlerin heyecanını canlı tutmaya devam ediyor. League of Legends Yama notları açıklandı. LoL yama notlarında öne çıkanları sizlerle paylaşıyoruz. 13.19 Yama notları ağırlıklı olarak oyuniçi düzenlemeler ve şampiyonlarda değişiklik var. LoL yama notlarında öne çıkanları ve detayları Kopazar'da her yamada olduğu gibi sizlerle!

Şampiyonlar

Azir

Q'nun bekleme süresi arttı.

 Geçen yamada Parçalanmış Kraliçe'nin Tacı'nı profesyonel düzeyde zayıflatırken tekli sıradaki güç seviyesini korumayı umarak değiştirmiştik. Yine de Azir'in Dünya Şampiyonası'nda bu yıl ipleri eline almaması için dikkatli olmak istiyoruz. Bu nedenle erken koridor aşamasında ona karşı daha fazla hamle fırsatı sunmak için ufak bir zayıflatma getiriyoruz. Bu değişiklikler artık rahat bir koridor aşaması geçiremeyecek Azir'i ileri safhada önemli bir güç olarak kullanmak isteyenlerin tercihi haline getirecek. 

Q - Kumların Fatihi

  • BEKLEME SÜRESİ: 12/10,5/9/7,5/6 saniye ⇒ 14/12/10/8/6 saniye

Briar

Saldırı hızı büyüme oranı azaldı. W'nun iyileştirmesi azaldı, minyonlara ve canavarlara yönelik hasarı arttı, minyonlara ve canavarlara yönelik azami yüzdelik can hasarı azaldı. Çeşitli yaşam kalitesi değişiklikleri yapıldı ve hatalar giderildi.

 Briar ilk çıktığında oldukça zayıf görünse de oyuncular yetenek setinin ve eşya dizilimlerinin inceliklerini öğrendikçe gücü epey arttı. Rakiplerinin beslenmiş bir Briar'ı alt etme şansını arttırmak için ilk birkaç eşyadan sonrasında özellikle de orman canavarlarından elde ettiği iyileştirmeyi azaltıyoruz. Bunların yanı sıra cinnet çubuğunu da içeren birtakım yaşam kalitesi değişiklikleri getiriyor ve hataları gideriyoruz. Artık Hapur Hupur'u kullanmak için ne kadar zamanınız kaldığını daha rahat şekilde anlayabileceksiniz. 

Taban nitelikler

  • SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %2,5 ⇒ %2,3

Q - Kudurtan Açlık

  • YENİMANTIK GÜNCELLEMESİ: Q artık Keskin Sağanak gibi etkileşimlerde olması gerektiği gibi saldırı sıfırlama olarak işaretleniyor.

W - Kan Cinneti

  • YENİGÖSTER BAKALIM ÖFKENİ: Cinnetin kalan süresini gösteren bir çubuk eklendi.
  • İPUCU GÜNCELLEMESİ: W - Kan Cinneti'nin ipucu artık W'yu kullanmanın R'nin sağladığı güçlendirilmiş Kan Cinneti'ni kaldırmadığını veya onun yerini almadığını belirtiyor.

W - Hapur Hupur

  • İYİLEŞTİRME: %35/42,5/50/57,5/65 ⇒ %36/42/48/54/60
  • MİNYONLARA VE CANAVARLARA YÖNELİK HASAR: %20 ⇒ %10
  • MİNYONLARA VE CANAVARLARA YÖNELİK YÜZDELİK AZAMİ EKSİK CAN HASARI: 500 ⇒ 400
  • GİDERİLEN HATA: Yüzdelik eksik can hasarının kritik vuruş yapabilmesine neden olan hata giderildi.
  • YENİMİDENE OTURACAK: Yüksek yetenek hızlı dizilimlerde yeteneğin iki kez kullanılmasını önlemek için Hapur Hupur kullanımı sonrası kısa bir asgari bekleme süresi ekledik.


E - Dehşet Çığlığı

  • GİDERİLEN HATA: Geriye savrulan rakiplerin bazı durumlarda oyuncular tarafından oluşturulan yüzey şekillerine çarptıktan sonra sersemlememelerine yol açan hata giderildi.

R - Mezara Kadar

  • YENİTUTMAYIN BENİ!: R sinyali göndermek artık takım arkadaşlarına hangi rakiplerin menzilinde olduğunu gösteriyor.
  • GİDERİLEN HATA: Mezara Kadar'ın hedefinin yeteneğin kullanım esnasında katledildiği durumlarda Briar'ın yanlış hedeflere saldırılarıyla kilitlenmesine yol açan hata giderildi.

Diğer

  • İDDİALAR: Briar artık olması gerektiği gibi İddialar sekmesinde Noxus'lu bir şampiyon olarak gösteriliyor.
  • EŞYA ÖNERİLERİ: Briar'ın önerilen eşyaları güncellendi.
  • RÜN ÖNERİLERİ: Briar'ın önerilen rünleri güncellendi.

Galio

R'nin bekleme süresi azaldı.

 Galio orta koridorda tüm beceri düzeylerinde zayıf durumda ve biraz daha güce ihtiyaç duyuyor. Koridorda büyücülere karşı etkili bir şampiyon rolünü başarıyla yerine getirdiği için ona bu eşleşmelerdeki gücünü değiştirmeden genel gücünü arttıran güçlendirmeler veriyoruz. Diğer uzun menzilli ultilere kıyasla R'sinin bekleme süresi çok yüksek olduğundan onu hedef alıyoruz ve Galio oyuncularına takım savaşının kaderini belirleyen bu yeteneği daha fazla kullanabilme fırsatı sunuyoruz. 

R - Kahraman Dalışı

  • BEKLEME SÜRESİ: 200/180/160 saniye ⇒ 180/160/140 saniye

Gangplank

R'nin bekleme süresi azaldı, Ecelin Kızı güçlendirmesinin yavaşlatması arttı, Moral Ver güçlendirmesinin hareket hızı ilavesi arttı.

 Gangplank, saf hasarını daha fazla arttıramayacağımız düşük performanslı bir üst koridor şampiyonu. Bu nedenle ona ulti güçlendirmeleri ve haritanın iki bölgesinde aynı anda etkili olabilme kabiliyeti gibi başka eşsiz konularda yardım ediyoruz. İpuçlarından bazıları garip şekilde kodlandığı için güçlendirmelerin ipuçları bir sonraki yamada güncellenecek. 

R - Top Salvosu

  • BEKLEME SÜRESİ: 180/160/140 saniye ⇒ 170/150/130 saniye
  • GÜÇLENDİRME - ECELİN KIZI YAVAŞLATMASI: 1 saniyeliğine %60 ⇒ 1 saniyeliğine %75
  • GÜÇLENDİRME - MORAL VER HAREKET HIZI İLAVESİ: 2 saniyeliğine %30 ⇒ 2 saniyeliğine %40

Jhin

R'nin asgari fiziksel hasarı arttı.

 Geçen yamada Jhin'in hem tekli sırada hem de profesyonel düzeyde çok başarılı olamayan ve düşük performans sergileyen bir şampiyon olduğunu tespit etmiştik. Ancak o yamada Fırtınabiçen'i güçlendirdiğimiz için bu değişikliğin onu nasıl etkileyeceğini görmek adına biraz beklemek istedik. Bunun sonucunda hâlâ beklentilerimizin altında kaldığını düşünüyoruz. Dolayısıyla bu yamada onu biraz güçlendiriyoruz. İki nedenden ötürü ultisinin hasarını büyük oranda arttırıyoruz: İlk olarak mümkün olduğunda tüm şampiyonların kötü bir oyun geçirse bile güvenilir ve kuvvetli bir ultiye ihtiyacı var. Bu uzun bekleme süreli güç aralığında tekrar oyuna geri dönme şansını yakalayabilirsiniz. İkinci olarak da Jhin hikâyesi gereği bir katil. Bu yüzden ultisinin de temasına ayak uydurabilmesi son derece önemli. 

R - Son Perde

  • ASGARİ FİZİKSEL HASAR: 50/125/200 (+%25 Toplam SG) ⇒ 64/154/244 (+%25 Toplam SG)

LeBlanc

Saldırı hızı oranı azaldı, saldırı hızı büyüme oranı arttı, saldırı gücü büyüme oranı azaldı, mana büyüme oranı azaldı, mana yenilenmesi büyüme oranı azaldı. W'nun büyü hasarı arttı. E'nin büyü hasarı arttı.

 LeBlanc'ın temel dizilimi, mana kullanmayan ve onu üst koridorda ayrık ittirme yapan aşırı can sıkıcı bir şampiyon haline getiren bir SG dizilimine dönüştü. Dövüşçü eşyalarını tercih edecekse etkili mana kısıtlamalarını sahip olmalı ki bunları bu yamada getiriyoruz. Mana dizilimlerindeyse Kayıp Cilt ve Luden'in Çığlığı gibi kaynaklardan ilave mana kazanabilecek. Taban mana havuzunu ve hatta ileri safhalardaki saldırı gücünü azaltmak, bir büyücü olarak güç seviyesini de zayıflatacağı için YG oranlarını arttırarak durumu telafi ediyoruz. Saldırı hızı oranı ve saldırı hızı büyüme oranı değişiklikleriyse LeBlanc başka kaynaklardan ilave saldırı hızı edinmediği sürece saniye başına saldırı sayısını değiştirmeyecek. 

Taban nitelikler

  • SALDIRI HIZI ORANI: 0,625 ⇒ 0,4
  • SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %1,4 ⇒ %2,2
  • SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 3,5 ⇒ 2,7
  • MANA BÜYÜME ORANI: 55 ⇒ 25
  • MANA YENİLENMESİ BÜYÜME ORANI: 1 ⇒ 0,8


W - Vurkaç

  • BÜYÜ HASARI: 75/115/155/195/235 (+%60 YG) ⇒ 75/115/155/195/235 (+%65 YG)

E - Hayali Zincir

  • İLK KULLANIMIN BÜYÜ HASARI: 50/70/90/110/130 (+%30 YG) ⇒ 50/70/90/110/130 (+%35 YG)

Lee Sin

Taban zırhı arttı. W'nun can çalma ve can emmesi arttı. E'nin büyü hasarı arttı.

 "Dünya Şampiyonası geldiğine göre Lee Sin artık güçlenebilir," şakalarının etrafta dolaştığının farkındayız. Ancak dürüst olmak gerekirse çoğu Lee Sin oyuncusu yüksek beceri düzeylerinde bile başarıya ulaşmakta zorlanıyor. Lee Sin'in zırhından elde ettiği gücü arttırıyor ve yetenek kullanımlarını daha etkili hale getiriyoruz. Kısa süreliğine %5 Mutlak Sömürü sağlayan W2, pasifini etkinleştirmek haricinde kullanılmak için yeterince güçlü değil. Bu yüzden mutlak sömürüsüne erken safhalarda kuvvetli fakat ileri safhalarda zayıflayan bir güçlendirme getiriyoruz. Ayrıca bazı oyuncuların ikinci olarak E - Fırtına / Sakatla yeteneğini geliştirerek Lee Sin'i tekli koridorlarda oynamaya başladığının farkındayız. Demir İrade'nin erken safhalarda sunduğu hayatta kalma potansiyelini arttırmak orantısız şekilde koridordaki performansını da etkileyecek. Bu nedenle önceden önlem alarak koridor rollerini zayıflatıyoruz. 

Taban nitelikler

  • TABAN ZIRH: 34 ⇒ 36

W - Demir İrade

  • CAN ÇALMA VE CAN EMME: %5/10,5/16/21,5/27 ⇒ %10/14/18/22/26

E - Fırtına

  • BÜYÜ HASARI: 35/65/95/125/155 (+%100 SG) ⇒ 35/60/85/110/135 (+%100 SG)

Lissandra

W'nun sabitleme süresi arttı.

 Lissandra güç bakımından hem tekli sırada hem de profesyonel düzeyde buz kesmiş durumda. LeBlanc, Fizz ve Akali gibi belli şampiyonlar karşısında onu güçlendirmek için W'sunun sabitleme süresini arttırıyoruz. Bu sayede takasa girmek için ona yaklaşması gereken şampiyonlara karşı avantaj elde edecek fakat bu durum diğer rakiplerini çok fazla etkilemeyecek. 

W - Kırağı Çemberi

  • SABİTLEME SÜRESİ: 1,1/1,2/1,3/1,4/1,5 saniye ⇒ 1,25/1,35/1,45/1,55/1,65 saniy

Nunu ve Willump

E'nin yetenek gücü oranı arttı.

 YG Nunu çok güçlü olmamasına rağmen epey popüler. Tank Nunu halihazırda iyi bir performans sergilediğinden bu yamada çok beğenilen yan dizilimine destek oluyoruz. EKSTRA SİHİRLİ KARTOPLARINA HAZIR OLUN!

Kartopu Yağmuru'nu güçlendirmemizin sebebi YG Nunu'nun çatışmaları daha heyecanlı hale getirmesini sağlamak. Ultisi ve W'su zaten yüksek miktarda hasar veriyor fakat YG Nunu anlık hasar odaklı bit büyücüden çok daha fazlası olmalı. YG eşyaları almanın sağladığı gücün tamamından faydalanmak için yakın menzilli çatışmaya girmek zorunda olması hem kendinin hem de rakiplerinin oynanışını zenginleştirecek. 

E - Kartopu Yağmuru

  • İSABET BAŞINA BÜYÜ HASARI: 16/24/32/40/48 (+%10 YG) ⇒ 16/24/32/40/48 (+%15 YG)
  • AZAMİ TOPLAM BÜYÜ HASARI: 144/216/288/360/432 (+%90 YG) ⇒ 144/216/288/360/432 (+%135 YG) (Not: Bir rakip sabitlenince verilen hasar da eklendiğinde toplamda 164/246/328/411/492 (+%215 YG) Büyü Hasarı oluyor.)

Pyke

Can büyüme oranı arttı. W'nun bekleme süresi azaldı.

 Pyke bir süredir derinliklerden çıkamıyor ve bu boğulma tehlikesi olmasa da güz düzeyi açısından da dibi boylamış durumda. Zıpkıncımızı hasarını fazla yükseltmeden güçlendirebilmek adına onun orta ve ileri safhalardaki hayatta kalma potansiyelini arttırıyoruz. Bunun yanı sıra Pyke'a E'sini agresif bir şekilde kullanamayacağı koridorlarda önce W'sunu geliştirme alternatifini de sunmak istiyoruz. 

Taban nitelikler

  • CAN BÜYÜME ORANI: 104 ⇒ 110

W - Hayalet Sular

  • BEKLEME SÜRESİ: 12/11,5/11/10,5/10 saniye ⇒ 12/11/10/9/8 saniye

Rek'Sai

Pasifin iyileştirmesi azaldı. Q'nun hasarı azaldı. W - Gömül yeteneğinin hareket hızı ilavesi azaldı. W - Yüzeye Çık yeteneğinin taban hasarı arttı.

 Birkaç yama önce Hızkesen'e getirdiğimiz güçlendirmeler Rek'Sai'nin rakiplerini çok daha kolay gafil avlayabilmesini sağladığından Hiçlik yaratığımızı kontrol altına almamız ve güç seviyesini biraz azaltmamız gerekiyordu. İlk olarak erken safhalardaki hasarını hedef almak yerine (Bu alanda da ufak değişikliklerimiz var.) W'sunun güç seviyesinde ayarlamalar yapmayı amaçlıyoruz çünkü bu yetenek yüksek MMR'lı oyuncular tarafından orantısız ölçüde iyi kullanılıyor ve diğer beceri düzeylerinde o kadar da güçlü değil. 

Pasif - Xer'Sai'nin Öfkesi

  • GÖMÜLMÜŞKEN AZAMİ İYİLEŞME: 15-125 (+ azami canın %2-12'si (Her 3 seviyede bir artar.)) ⇒ 10 (+ azami canın %2-10'u (Her seviyede artar.))

Q - Kraliçe'nin Gazabı

  • İLAVE FİZİKSEL HASAR: %34/38/42/46/50 Toplam SG ⇒ %30/35/40/45/50 Toplam SG


W - Gömül

  • İLAVE HAREKET HIZI: 1/6/11/16. seviyelerde 15/20/25/30 ⇒ 1/6/11. seviyelerde 5/10/15

W - Yüzeye Çık

  • FİZİKSEL HASAR: 50/65/80/95/110 (+%80 İlave SG) ⇒ 50/85/120/155/190 (+%80 İlave SG)

Syndra

Q'nun büyü hasarı arttı.

 Syndra uzun süredir profesyonel düzeyde sıkışıp kalmış popüler bir orta koridor şampiyonuydu. Neyse ki 12.19 Yaması'ndaki güncelleme sayesinde kendisini profesyonel düzeyde sorun çıkarmadan çoğu oyuncunun ellerinde güçlü bir hale getirebildik. Bu durumun güç düzeyiyle ilgili bize sağladığı esneklik sayesinde Q'sunun taban hasarını arttırıp onun erken safhalarda koridor önceliği elde etmesine yardımcı oluyoruz. Zira bu stratejiden faydalanan büyücülerin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. 

Q - Karanlık Küre

  • BÜYÜ HASARI: 70/105/140/175/210 (+%70 YG) ⇒ 75/110/145/180/215 (+%70 YG)

Twitch

R'nin atış hızı arttı.

 Düzenli olarak yaptığımız şampiyon performansı ve memnuniyeti incelemelerimizde Twitch'in pek de güçsüz olmadığını ancak biraz yaşam kalitesi iyileştirmelerinden faydalanabileceğini tespit ettik. Twitch'in en eğlenceli yeteneğinin Zehir Salvosu olduğunu düşündüğümüz için bu yetenek etkinleştirildiğinde gözle görülür bir farkın ortaya çıkmasını istiyoruz. Yaptığımız küçük değişiklikle vebalı faremizin ultisini daha kullanışlı kılıyoruz zira böylece artık rakipler oklardan eskisi gibi sağ sol yaparak kaçamayacak. Ayrıca Twitch'in de saldırılarını isabet ettirebilmek için rakiplerinin yakın dövüş menziline girmesine pek de gerek kalmayacak. Tabii saldırılarının Sıçra ya da diğer hızlı atılma yetenekleriyle hâlâ savuşturulabileceğinin altını çizelim. Yine de böyle bir değişikliğin Zehir Salvosu'nu daha güvenilir kılacağına şüphe yok. 

R - Zehir Salvosu

  • ATIŞ HIZI: 4000 ⇒ 5000

Eşyalar

Randuin'in Alameti

 Bazı eşyaların son derece spesifik koşullara uygun olduğunun farkındayız ve bu durumdan gayet memnunuz. Ancak böyle eşyaların o koşullar altında güçlü seçenekler olmalarını istiyoruz. Randuin'in Alameti kritik vuruş hasarına odaklanan şampiyonlara karşı gözünüz kapalı alabileceğiniz bir eşya olmalı. Fakat bedeli ve genel verimliliği karşı takım kritik vuruş kullanıcılarıyla dolu olsa dahi onu bir hayli zayıf kılıyor. Randuin'in Alameti'nin bedelini %10 azaltarak bu eşyanın sık sık kritik vuruş hasarı aldığınız durumlarda esas tank eşyanızın yerine geçmeden en iyi alternatif olmasını amaçlıyoruz. Üstelik böyle bir değişiklikle bedel olarak diğer çoğu tank eşyasıyla eşit olması da cabası. 

  • TOPLAM BEDEL: 3000 ⇒ 2700

Maceracının Pazubendi

 Rakibe karşı alınan düşük bedelli eşyaların karşınızdaki tehditleri yavaşlatmak için hasar eşyalarınızı kısa süreliğine ikinci plana atmanızı gerektiren güçlü alternatifler olmaları gerekiyor. Tabii bu sizi ölümsüz kılacakları anlamına gelmiyor fakat en azından gözle görülür bir dayanıklılık sunmaları gerek. Bu eşyalar yeterince güçlü olsaydı oyuncular onları uygun rakiplere karşı kendi dizilimlerinde bir standart olmasa bile hiç düşünmeden alırlardı. Şu anda Maceracının Pazubendi, benzer seviyedeki Sihiriçen ve Dikenli Yelek gibi eşyalara göre güç düzeyi olarak ortalamanın altında kalıyor. Dolayısıyla bu küçük güçlendirmeyle pazubendi büyücüler için erken safhalarda zırh karşılığında birincil eşyalarını biraz geciktirerek almaya değer kılmaya çalışıyoruz. 

  • ZIRH: 15 ⇒ 20

Statikk Hançer

 Statikk Hançer'i 13.18'de değiştirerek eşyanın minyon hasarını azaltmış ve genel niteliklerini arttırmıştık. Bu değişiklikler beklediğimiz kadar etkili olmadığı için onun minyonlara karşı gücünü tekrar azaltıyoruz. 

  • MİNYONLARA YÖNELİK ELEKTROŞOK HASARI: 200 ⇒ 150

League of Legends Yeni Kostümler

İllüzyon Nidalee

İllüzyon Renata Glasc

İllüzyon Ziggs

İllüzyon Qiyana

İllüzyon Draven

İllüzyon Gnar

Prestij İllüzyon Renata Glasc


Güncel Blog YazılarıTÜMÜ

Sözleşmelerimizi Güncelledik!

Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.


Bu alan zorunludur.
Bu alan zorunludur.

Sözleşmelerimizi Güncelledik!

Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.


Bu alan zorunludur.
Bu alan zorunludur.