Başlık
Başlık
Başlık
Sepetinizde bazı ürünler bulunuyor. Hızlı alma işlemi için bu ürünler silinecek. Onaylıyor musunuz?
League of Legends, popüler çevrimiçi çok oyunculu bir savaş arenası oyunudur ve sürekli olarak güncellenen yama notlarıyla oyuncularına heyecan verici deneyimler sunmaya devam etmektedir. Bu strateji tabanlı oyun, her yama ile oyun mekaniği, karakter dengesi, görsel güncellemeler ve yeni içeriklerle geliştirilmektedir. Bu yazıda, League of Legends'ın en son yama notlarından ve oyunun nasıl evrildiğinden bahsedeceğiz. Oyuncular, bu güncellemelerle birlikte oyun içindeki değişiklikleri yakından takip ederek oyunu daha iyi anlamak ve rakiplerine karşı üstünlük sağlamak için stratejilerini güncelleyebilirler. Eşsiz oyun deneyimi ve sürekli güncellenen içerikleriyle League of Legends, oyunseverlerin heyecanını canlı tutmaya devam ediyor. League of Legends Yama notları açıklandı. LoL yama notlarında öne çıkanları sizlerle paylaşıyoruz. 13.22 Yama notları ağırlıklı olarak oyuniçi düzenlemeler ve şampiyonlarda değişiklik var. LoL yama notlarında öne çıkanları ve detayları Kopazar'da her yamada olduğu gibi sizlerle!
Brand
Pasifin canavarlara yönelik hasar çarpanı arttı. E'nin hasarı arttı.
Geçtiğimiz yamanın ardından Brand, istediğimiz güç seviyesine çok yakın ama hâlâ ufak bir rötuşa ihtiyaç duyuyor. Amacımız Brand'in destek rolündeki cazipliğini korurken orta koridor ve orman rollerinin en iyisi haline gelmesini sağlamak. Bu doğrultuda genellikle orman ve orta koridorda son seviyeye kadar geliştirdiği ancak destek rolünde 1. seviyede bıraktığı yeteneği biraz güçlendiriyoruz.
Pasif - Alev
E - Yangın
HASAR: 65/90/115/140/165 (+%50 YG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%60 YG)
Q'nun hasarı ve zırh azaltması azaldı. R'nin hasarı azaldı.
Oyuncuların artık daha iyi oynayıp rakipleri daha az beslediği Briar, ormancılar arasında sivrilmeye başladı. Şu an tüm dizilimleri fazla iyi performans gösteriyor ama özellikle zırh deşme dizilimleri çıtayı aştı. Hem yeteneklerinin hasarı hem de zırh azaltma etkisi zırh deşmeyle sinerji gösterdiği için bunları zayıflatmayı tercih ettik. Böylece dövüşçü ve zırh deşme dizilimlerinin daha yakın güçte olmalarını umuyoruz.
Q - Kudurtan Açlık
R - Mezara Kadar
FİZİKSEL HASAR: 150/325/500 (+%110 İlave SG) (+%110 YG) ⇒ 150/300/450 (+%75 İlave SG) (+%110 YG)
Dr. Mundo
E'nin pasifinin ilave hasarı arttı.
Geçen yamada getirdiğimiz Dr. Mundo zayıflatması, kazanma oranını istediğimizden fazla etkilediği için bunun bir kısmını geri alıyoruz. Dr. Mundo'nun daha etkili olabilmesi için E pasifine getirdiğimiz saldırı gücü zayıflatmasının bir kısmını alıyoruz. Zaten yeteneğin bu kısmı eksik canına bağlı olmadığı için bunu zayıflatmamız aktif kısmına kıyasla daha etkili olmuştu.
E - Beyin Sarsıntısı
E'nin bekleme süresi azaltması arttı. R atışının hedefine ulaşma süresi azaldı.
Gragas sırf yetenek hızına yönelik bir dizilim tercih ettiğinde pek güçlü olmasa da rakiplerini oyunu oynamaktan men edebiliyor. Tabii ki bu durum oynanış için kabul edilemez. Diğer yandan Gragas'ın biraz güçlendirilebileceğinin de farkındayız. Bu yamada Gragas'ın E yeteneğinin bekleme süresi iade etkisini 70 Yetenek Hızı eşiğine dek güçlendiriyor ve ultisinin güvenilirliğini arttırıyoruz. Bu değişikliklerin en çok ormancı Gragas'ın işine yaramasını bekliyoruz. Yani keskingagalara Gragas kasının gücünü göstermek istiyorsanız şimdi tam zamanı!
E - Vücut Darbesi
R - Patlayan Fıçı
ATIŞIN HEDEFİNE ULAŞMA SÜRESİ: 0,55 saniye ⇒ 0,5 saniye
Graves
E'nin yük başına sağladığı ilave zırh azaldı.
Graves zaten güçlüyken bir de E yeteneğiyle kazandığı ilave zırh sayesinde 13.20 Yaması'ndaki orman yoldaşlarına yönelik değişikliklerimizden faydalandı. Menzili ve pasifi sayesinde ormanı güvenle temizlemekle kalmıyor, yetenek setinin bir parçası olan dayanıklılık sayesinde çatışmalarda da etkili. Böylece oyunun iyi performans gösterdiği orta ve ileri safhalarına güvenilir bir biçimde adım atabiliyor.
Erken safhalarda rakiplerine daha iyi bir çatışma imkânı tanımak için E yeteneğinin ilave zırhını düzenliyoruz. 1. ve 5. seviyedeki değerlerini de düşürüyoruz ancak bu değişikliğin asıl amacı Graves'in orta ve ileri safhalardaki gücünü korurken erken safhalarda daha kırılgan olmasını sağlamak.
E - Hızlı Tetik
Janna
W'su ve normal saldırılarıyla daha agresif bir oynanışı benimseyebilmesi için nitelik ve yetenekleri düzenlendi.
Janna'nın birçok beceri düzeyinde nispeten güçlü bir tercih olmasına rağmen seçilme oranının yerlerde süründüğünü fark ettik. Önceki versiyonlarını inceleyerek muhtemel Janna oyuncularının en beğendiği unsurları tespit ettik ve bu uğurda bazı yeteneklerinin eski versiyonlarını geri getirmeye karar verdik.
Buradaki en büyük amacımız Janna'yı hortum tutturmaya çalışan ve tepkisel kalkanlar kullanan düşük etkileşimli bir şampiyon yerine normal saldırılarını ve Meltem yeteneğini sık sık kullanan agresif bir şampiyona dönüştürmek. Değişikliklerin çoğu bu amaca ve güç düzeyini korumaya yönelik. Normal saldırı ve Meltem yeteneğinin daha güçlü olması ve sık kullanılabilmesiyle Q yeteneği biraz zayıflamak durumunda kalıyor. Meltem yeteneğinin kullanıma teşvik amacıyla mana bedeli azaldığı için mana havuzunun da azalması icap ediyor.
Neticede Janna'nın Fırtınanın Gözü yeteneğinden önce Meltem yeteneğini son seviyeye yükseltmesini ve rakiplerini agresif bir şekilde bol bol rahatsız etmesini bekliyoruz.
Taban nitelikler
SALDIRI MENZİLİ: 500 ⇒ 550
Pasif - Pupa Yeli
KALDIRILDI: Janna artık takım arkadaşlarına doğru ilerlerken ilave hareket hızı kazanmıyor.
Q - Uğultulu Kasırga
MANA BEDELİ: 60/70/80/90/100 ⇒ 90/95/100/105/110
W - Meltem
BEKLEME SÜRESİ: 12 saniye ⇒ 9/8,5/8/7,5/7 saniye
E - Fırtınanın Gözü
BEKLEME SÜRESİ: 15/13,5/12/10,5/9 saniye ⇒ 16/15/14/13/12 saniye
K'Sante
Q'nun asgari kullanım süresi için gereken ilave can arttı.
Aslında 13.21 Yaması devam ederken K'Sante'ye bu değişikliği getirmiştik. Geçen hafta yürürlüğe giren bu değişikliği herkesin görmesi için bu notu bırakıyoruz. Geçtiğimiz birkaç hafta içinde getirdiğimiz değişiklikler seçkin ve ortalama beceri düzeyleri arasındaki farkı kapattı. Bol bol pratik yapmış oyuncuların elinde hâlâ çok daha güçlü, ki zaten böyle olmasını istiyoruz. Artık birçok oyuncunun K'Sante'yle daha iyi oynayabilmesiyle birlikte yeni güçlerinin ve zayıflıklarının profesyonel düzeyi nasıl etkileyeceğini bekleyip göreceğiz. Fakat o güne dek diğer düzeylerdeki performansını takip etmeye devam edeceğiz.
Q - Ntofo Darbeleri
ASGARİ KULLANIM SÜRESİ İÇİN GEREKEN İLAVE CAN: 1200 ⇒ 1600
Kassadin
E'nin hasarı azaldı. R'nin taban hasarı azaldı.
İleri safhalara doğru güçlenen diğer şampiyonlar gibi Kassadin de oyundaki kartopu etkisinin zayıflamasının ekmeğini yediği için biraz zayıflatılmayı hak etti. E ve R yeteneklerinin hasarını azaltmaya karar verdik çünkü artık daha güvenilir bir biçimde güçlenebildiği için hatırı sayılır miktarda hasar vermek adına bu yeteneklerin yüksek yetenek gücü oranlarından daha çok faydalanıyor. Ayrıca bu düzenleme sayesinde artık Kassadin'in R yeteneğiyle yüksek hasar vermek için önce yük biriktirmesi gerekecek.
E - Güç Darbesi
BÜYÜ HASARI: 60/90/120/150/180 (+%85 YG) ⇒ 60/90/120/150/180 (+%80 YG)
R - Boşluk Geçişi
TABAN BÜYÜ HASARI: 70/90/110 (+%60 YG) (+%2 Azami Mana) ⇒ 70/90/110 (+%50 YG) (+%2 Azami Mana)
Nilah
Q'nun ilave saldırı hızı azaldı. R'nin zamanla verdiği hasar azaldı, azami toplam hasarı azaldı.
Nilah epeydir güçlü olduğu için sonunda zayıflatma radarımıza yakalandı. Bu yamada kırbaç kılıcıyla tek başına takım savaşlarını dikte edememesini sağlıyoruz.
Q - Şekilsiz Kılıç
İLAVE SALDIRI HIZI: Seviyeye bağlı olarak %10-60 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %10-50
R - Ulvi İdeal
ZAMANLA VERİLEN HASAR: 60/120/180 (+%112 İlave SG) ⇒ 60/120/180 (+%80 İlave SG)
Rammus
W'nun ilave zırhı arttı.
Rammus, 13.20 Yaması'nda zırh niteliğinin ormancılar için değerinin artmasıyla epey güçlendi. Ardından 13.21 Yaması'nda doğrudan zayıflatmalar ve saldırı gücü ormancılarına gelen sistem güçlendirmelerinin neticesinde eskisinden de zayıf bir hale geldi. Rammus'u 13.19 Yaması ve öncesindeki güç düzeyine geri döndürmek istiyoruz. Bu uğurda 13.21 Yaması'ndaki zayıflatmalarından bazılarını geri alıyor ve bu kez amacımıza ulaşmayı umuyoruz.
W - Tortop
İLAVE ZIRH: 30 (+%35/45/55/65/75 Toplam Zırh) ⇒ 40 (+%35/45/55/65/75 Toplam Zırh)
Senna
Q'nun hasarı ve iyileştirmesi azaldı.
Senna, 13.20 Yaması'ndaki kartopu etkisi zayıflatmalarıyla oldukça güçlendi. O yüzden özellikle seçkin düzeyde silahının hararetini alsa güzel olacak. Oyunda etkin olabilen, ileri safhalara doğru güçlenebilen ve iyi eşleşmeleri olan bir şampiyon olmasından memnunuz. Fakat an itibarıyla hem koridor zorbalığı fazla iyi hem de orta safhalardaki anlık hasarı fazla yüksek. Q'sunun hem hasarı hem de iyileştirmesi seçkin düzeyde daha etkili olduğu için hedef olarak bunları seçiyoruz.
Q - Deşen Karanlık
HASAR: 30/65/100/135/170 (+%50 İlave SG) ⇒ 30/60/90/120/150 (+%50 İlave SG)
Seraphine
Pasifin hasarı düzenlendi. Q'nun bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde arttı. W'nun kalkanı azaldı.
Önceki yamadaki değişikliklerinin ardından Seraphine tüm rollerinde ön plana çıktı ve W yeteneğini son seviyeye yükselttiği destek rolünde eskisinden çok daha güçlü bir hale geldi. Fakat tüm rollerde güçlendiği için alt koridorda da biraz fazla güçlü ve bu yamada buna el atma niyetindeyiz. Pasifinin taban hasarını arttırıp yetenek gücü oranını düşürüyoruz. Bu değişikliğin orta koridor ve destek rollerinin işine gelmesini ve alt koridor rolünü de zayıflatmasını bekliyoruz. Ayrıca geçen yamada Q yeteneğinin bekleme süresine getirdiğimiz güçlendirmeyi geri alıp W'sunun yetenek gücü oranını düşürerek tüm rollerini zayıflatıyor ama yine özellikle alt koridor rolünü vuruyoruz. Bu yamadaki performansını da yakından takip edecek ve gereken noktada onu rolündeki diğer şampiyonlarla aynı hizaya getirmek için değişiklik yapacağız.
Pasif - Sahne Tozu
NOTA BAŞINA HASAR: Seviyeye bağlı olarak 4/8/14/25 (+%7 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 5/10/18/30 (+%5 YG)
Q - Yüksek Perde
BEKLEME SÜRESİ: 9/8/7/6/5 saniye ⇒ 10/8,75/7,5/6,25/5 saniye
W - Saran Ses
KALKAN: 50/75/100/125/150 (+%25 YG) ⇒ 50/75/100/125/150 (+%20 YG)
Tahm Kench
Pasifin ilave büyü hasarı azaldı.
Geçen yamada getirdiğimiz güçlendirme Tahm Kench'e yaradı. Bu güçlendirmenin büyük bir kısmını koruyoruz ancak bir kısmını geri almak durumundayız. Destek rolünde makul bir güçte olduğu için altınla daha az güçlenmesini sağlamak adına pasifinin ilave can oranını hedef alıyoruz. Bu değişiklikle Tahm Kench'in 13.21 Yaması'nda kazandığı gücü korurken aynı zamanda olması gereken konuma yaklaşmasını amaçlıyoruz.
Pasif - Tadımlık
İLAVE BÜYÜ HASARI: Seviyeye bağlı olarak 6-48 (100 İlave Can başına +%2 YG) (+%3 İlave Can) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 6-48 (100 İlave Can başına +%2 YG) (+%4 İlave Can)
Ziggs
Normal saldırı hazırlama süresi arttı, taban zırhı azaldı.
Ziggs 13.20 Yaması'yla birlikte Q yeteneğinin daha güvenilir bir hale gelmesinin tadını çıkarıyor. Bu güçlendirmeyi koruyabilmesi için diğer noktaları düzenlemeye karar verdik. Ziggs, rakipleriyle arasına mesafe koyarak oynayabildiği için epey güvenli bir tercih. Bu zayıflatma da bazı orta ve alt koridor eşleşmelerindeki kırılganlığını arttırmaya yönelik. Böylece saldırı gücüne yönelik rakipleri Ziggs'e ulaştıklarında daha çok ödüllendirilecekler. Diğer yandan tüm büyücülere yönelik genel saldırı hızı değişikliğinin bir parçası olarak Ziggs'in de normal saldırılarını iyileştiriyoruz. Bu konunun ayrıntıları aşağıda.
Taban nitelikler
Sözleşmelerimizi Güncelledik!
Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.
Sözleşmelerimizi Güncelledik!
Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.