Güncel Bakiyem , TL
Bakiye Ekle

Başlık

Başlık

Başlık

Sepetinizde bazı ürünler bulunuyor. Hızlı alma işlemi için bu ürünler silinecek. Onaylıyor musunuz?

League of Legends Yama notları açıklandı. LoL yama notlarında öne çıkanları sizlerle paylaşıyoruz. 13.7 Yama notları ağırlıklı olarak orman şampiyonlarında değişiklik barındırıyor. LoL yama notlarında öne çıkanları ve detayları Kopazar'da her yamada olduğu gibi sizlerle!

League of Legends 13.7 Yamasında Öne Çıkanlar

Şampiyonlar

Alistar

Taban zırhı ve taban canı arttı.

 Alistar rakiplerine toslayarak onları havaya fırlatmayı seven, besili bir destek. Bazı kırılgan şampiyonlar da bu rolü paylaşmaya başladıkça Alistar'ın sevdiği işte daha başarılı olmasını sağlıyoruz. Yani artık altın kazanmak için rakiplerinin sütünü daha verimli bir şekilde sağabiliyor. Taban canına ve zırhına getirdiğimiz değişiklikler erken safhalardaki dayanıklılığını arttırıp daha sıkı çatışabilmesine yardımcı olacak. 

 

Taban nitelikler

  • TABAN ZIRH: 44 ⇒ 47
  • TABAN CAN: 670 ⇒ 685

Annie

E'nin bekleme süresi arttı, kalkan değeri azaldı.

 Annie, güncellenen Alev Kalkanı yeteneğiyle birlikte alt koridordaki rakiplerini küle çeviriyor. Destek konumunda oynarken savunma kabiliyetlerini göz önünde bulundurarak önce kalkanını geliştirmesi mantıklı bir tercih. Fakat bu yöntem aynı zamanda Annie'nin hem hatırı sayılır bir yansıtma hasarı verebilmesini hem de sersemleten pasifini hızla tetikleyebilmesini sağlıyor. Annie'nin takım arkadaşlarına yardım etmesi fikrine hâlâ sıcak bakıyoruz ama destek ve taşıyıcı eylemleri arasındaki tercihi zorlaştırıyoruz. 

 

E - Alev Kalkanı

  • BEKLEME SÜRESİ: 12/11/10/9/8 saniye ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 saniye
  • KALKAN MİKTARI: 60/100/140/180/220 (+%40 YG) ⇒ 60/95/130/165/200 (+%40 YG)

Azir

Taban zırhı arttı, saldırı hızı büyüme oranı arttı. Pasifin süresi ve kullanım menzili arttı. Q'nun mana bedeli arttı, saplama menzili azaldı. W'nun hasarı arttı, mana bedeli artık sabit değil. Önerilen yetenek sırası güncellendi.

 Lütfen artık önce W'yu geliştirin. Bu değişikliklerle birlikte üç şeyi hedefledik: İlk olarak oyuncuları W'yu önce geliştirmeye teşvik ediyoruz. Yani W'yu geliştirmek cidden Azir'i hem şu an için genel olarak daha güçlü hem de uzun vadede dengelemesi çok daha kolay bir şampiyona dönüştürüyor. Onu profesyonel düzeyde sona ermeyen koridor dürtmesine göre dengelenmek zorunda olmasak çok daha fazla oyuncunun elinde çok daha güçlü bir hale getirebiliriz. Bu yama, bu gücü barındırıyor.

Lütfen artık önce W'yu geliştirin. İkinci olarak cilalamamız gereken bazı şeyler var: An itibarıyla Azir'in Q'su normal saldırı menzilinin dışındaki rakiplere de isabet edebiliyor. Yani Q'yu kullandıktan sonra sağ tıklamak Azir'i ileri hareket ettirebiliyor. Bu değişiklik doğrudan ama oldukça küçük bir zayıflatma anlamına geliyor. Çünkü Q yeteneğinin 1200 birimlik bir erişim menzili var ve bu menzili yaklaşık olarak %4 azaltıyoruz. Diğer yandan Güneş Kursu pasifinin oluşturulma menzilini Azir'in yıkılmamış bir kuleye yönelik saldırı menziline denk kılmak için arttırıyoruz. Ayrıca Azir henüz yanındayken çabucak yıkılıp kuma dönmemesi için de Güneş Kursu'nun süresini uzatıyoruz.

Bir de lütfen artık önce W'yu geliştirin. Üçüncü olarak birkaç doğrudan güçlendirme getiriyoruz: Saldırı gücü şampiyonlarıyla dolu tekli sıra oyunlarında ona yardım etmek için zırhını biraz arttırıyoruz. Ama üst koridoru ele geçirmesini istemiyoruz. Bu yüzden bir gözümüz üstünde olacak. Bir yandan 13.5 Yaması'nda arttırdığımız isabet başına hasarı korurken diğer yandan da eskiden W'sunun pasif nitelikleriyle elde ettiği saniye başına saldırı düzeyine ulaşabilmesi için saldırı hızı büyüme oranını arttırıyoruz. Bu değişiklikler Azir'in dürtmeye dayalı kimliğini kaybederken kazandıklarını koruyarak saniye başına yüksek hasar veren bir kumandan olmasını sağlamalı. Tüm bunların amacı önce W'nun geliştirildiği dizilimin gücünü arttırmak. Hedefimizi ıskalayıp onu fazla güçlendirirsek gelecekte bazı zayıflatmalar da getirebiliriz.

Özetle lütfen artık önce W'yu geliştirin. 

 

Taban nitelikler

  • TABAN ZIRH: 19 ⇒ 22
  • SALDIRI HIZI BÜYÜME ORANI: %5 ⇒ %6

Pasif - Shurima'nın Mirası

  • SÜRE: 30 saniye ⇒ 45 saniye
  • KULLANIM MENZİLİ: 500 ⇒ 700

Q - Kumların Fatihi

  • MANA BEDELİ: 65/70/75/80/85 ⇒ 70/80/90/100/110
  • SAPLAMA MENZİLİ: 370 ⇒ 325

W - İleri!

  • BÜYÜ HASARI: Seviyeye bağlı olarak 0-110 (+50/60/70/80/90) (+%55 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 0-92 (+50/67/84/101/118) (+%55 YG) (Not: Bu değişiklik, ilk olarak W yeteneğini geliştirdiğinizi varsayarsak 11. seviyeye kadar isabet başına +0-10 Hasar Artışı anlamına geliyor. 11. seviyeden sonraysa sabit kalıyor.)
  • MANA BEDELİ: Tüm yetenek seviyelerinde 40 ⇒ 40/35/30/25/20

Graves

Pasifiyle yapılan kritik vuruşların ilave hasarı arttı. R'nin bekleme süresi ilk yetenek seviyelerinde azaldı.

 Graves'in kritik vuruş dizilimleri 11.22 Yaması'nda zayıflatılmıştı ve Dayanıklılık Güncellemesi'nden beri de toparlanamadılar. Çünkü Graves bu güncellemeyle beraber aşırı dayanıklı dizilimlere ve adı lazım olmayan bir mızrağa yöneldi. Daha yaratıcı dizilimlerin önünü açmak istiyoruz. Bir yandan da hasarını biraz yükseltiyor ve Parça Tesiri'nin bekleme süresini azaltarak işlevselliğini arttırıyoruz. 

 

Pasif - Yeni Kader

  • SAÇMA BAŞINA İLAVE KRİTİK VURUŞ HASARI: %20 ⇒ %30

R - Parça Tesiri

  • BEKLEME SÜRESİ: 120/90/60 saniye ⇒ 100/80/60 saniye

Kalista

Saldırı gücü büyüme oranı arttı. Pasifin tören süresi azaldı, Kalista artık tören esnasında yoğunlaşmak zorunda.

 Kalista sıklıkla profesyonel düzeye bağlı bir şampiyon olsa da bu yıl pek tercih edilmedi. Dolayısıyla Sezon Ortası Turnuvası'na yaklaşırken Kalista'yı güçlendirme konusunda oldukça temkinli hareket ediyoruz. Ayrıca Yeminle Bağlı mekaniğine birkaç rötuş çekerek yeminli partnerinizle birlikte Vadi'ye biraz daha hızlı adım atabilmenizi sağlıyoruz. Bu değişik gücünü gözle görülür bir şekilde arttırmasa da oyuncuların işini kolaylaştıracak. 

 

Taban nitelikler

  • SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI: 3,5 ⇒ 3,75

Pasif - Yeminle Bağlı

  • YEMİNLİ TÖRENİNİN SÜRESİ: 12 saniye ⇒ 8 saniye (Not: Bu süre, Kalista Kara Kargı eşyasını etkinleştirdiğinde başlar.)
  • (YENİ)ANCA BERABER, KANCA BERABER: Kalista artık Yeminli takım arkadaşı dirilirken Kara Kargı'ya yoğunlaşmak zorunda. 

Katarina

 

Pasifin yetenek gücü oranı arttı. R'nin taban saldırı gücü oranı azaldı, saldırı hızı oranı arttı.

 Katarina'nın çeşitli dizilimlerini bazen bilemek veya köreltmek gerekebiliyor. Yetenek gücü dizilimlerini, asıl oynanış tarzı olarak diğer dizilimlerden üstün olması için biraz güçlendiriyoruz. Ayrıca şu sıralar zayıf kalan saldırı gücü + saldırı hızı dizilimlerine de destek oluyoruz.

Pasif - Açgözlü

  • YERDEN ALINAN HANÇERLERİN BÜYÜ HASARI: Seviyeye bağlı olarak 68-240 (+%60 İlave SG) (1/6/11/16. seviyelerde +%65/75/85/95 YG) ⇒ Seviyeye bağlı olarak 68-240 (+%60 İlave SG) (1/6/11/16. seviyelerde +%70/80/90/100 YG)

 

R - Ölüm Çiçeği

  • HANÇER BAŞINA FİZİKSEL HASAR: %18 (%100 İlave Saldırı Hızı başına +%30) İlave SG ⇒ %16 (%100 İlave Saldırı Hızı başına +%50) İlave SG


Kha'Zix

Q'nun ayrı düşme hasarının menzil gereksinimi azaldı. W'nun yavaşlatması azaldı, ayrı düşmüş hedeflere karşı yavaşlatması azaldı. R'nin güçlendirme süresi arttı.

 Kha'Zix'in pençeleri eski keskinliğinden çok uzakta. Hatta artık sık sık W'sune kullanarak rakiplerini dürtmeye ve yakalamaya dayanan dövüşçü dizilimine bel bağlıyor. Kha'Zix'in hangi dizilimi kullanırsa kullansın ayrı düşmüş rakiplerin üstüne zıplayıp onları katledebilmesini istiyoruz. Fakat ayrı düşme mekaniği rakiplerin karşı hamlelerine fazlasıyla bağlı ve Kha'Zix'in bu konuda yapabileceği çok bir şey olmadığı için bu mekaniğin biraz daha merhametli olmasını sağlıyoruz. (Not: Ayrı düşme menzilini azaltmamız rakiplerin çok daha kolay ayrı düşmelerini sağlayan bir güçlendirme anlamına geliyor.)

Dövüşçü Kha'Zix'in gücünü korumasını bekliyoruz ama bu değişikliklerin ardından tüm dizilimleri yakın seviyelerde olmalı. Ayrı düşme mekaniğine getirdiğimiz değişikliklerin ne miktarda güç değişikliğine yol açacağını önceden kestirmek güç, bu yüzden onları yakından takip edecek ve gerekirse düzenleyeceğiz. 

 

Q - Korkularından Beslen

  • AYRI DÜŞME MENZİLİ: 425 ⇒ 375

W - Hiçlik Dikenleri

  • GELİŞTİRİLMİŞ YAVAŞLATMA: %60 ⇒ %40
  • AYRI DÜŞMÜŞ HEDEFLERE KARŞI GELİŞTİRİLMİŞ YAVAŞLATMA: %90 ⇒ %75

R - Hiçlik Saldırısı

  • GÜÇLENDİRME SÜRESİ: 10 saniye ⇒ 12 saniye

Lee Sin

Taban saldırı gücü azaldı, taban zırhı azaldı.

 Lee Sin'e MSI ve Dünya Şampiyonası gibi büyük turnuvalardan aşinasınız. Yani profesyonel düzeyde birçok oyuncunun en sevdiği ormancı olduğu bariz. Ama fazla güçlü olmasını ve seçilebilecek diğer tüm ormancıları gölgelemesini istemiyoruz. An itibarıyla Lee Sin erken safhalardaki gücünden ötürü sık sık tercih ediliyor. Bu yüzden kendisini erken safhalarda biraz zayıflatıyoruz. 

 

Taban nitelikler

  • TABAN SALDIRI GÜCÜ: 68 ⇒ 66
  • TABAN ZIRH: 36 ⇒ 34

Olaf

Pasifin saldırı hızı ilk seviyelerde azaldı. Q'nun taban hasarı azaldı.

 Olaf 3-4 yamadır üst koridordaki besin zincirinin zirvesinde ve elimizdeki verilere göre kazanma oranı %52-53 bandında seyrediyor. Q yeteneğinin ilk seviyelerindeki hasarı Olaf'a minyon dalgasıyla etkileşime girmeye çalışan rakiplerini kovalama imkânı sunuyor. Bu yeteneğin yüksek taban hasarı ve bekleme süresini sıfırlama mekaniği sayesinde Olaf neredeyse tüm takaslardan galip ayrılıyor. Haliyle bu değişiklikle Q yeteneğinin erken safhalardaki gücünü düşürmeyi amaçlıyoruz. Olaf'ın pasifi de erken safhalardaki baskınlığına katkıda bulunduğu için kazandırdığı saldırı hızını erken seviyelerde biraz düşürüyoruz. 

Pasif - Başıbozuk Hiddeti

  • SALDIRI HIZI: Seviyeye bağlı olarak %60-100 ⇒ Seviyeye bağlı olarak %50-100

Q - Balta Fırlat

  • FİZİKSEL HASAR: 70/120/170/220/270 (+%100 İlave SG) ⇒ 65/115/165/215/265 (+%100 İlave SG)


Rammus

W'nun zırh oranı azaldı.

 Rammus geçtiğimiz yamalarda oyuncu kitlesinin yaklaşık yarısı için kazanma oranı yüksek bir şampiyon oldu ve bu yamaların miktarı göz ardı edilemeyecek noktaya geldi. Yani Rammus'un yuvarlanıp gitmesine artık müsaade edemeyiz. İçinde bulunduğu oyunların kaderinde en çok etkiye sahip olduğunu düşündüğümüz ileri safhalardaki gücüne yönelik nokta atışları yapıyoruz. 

W - Tortop

  • İLAVE ZIRH: 35 (+%40/55/70/85/100 Toplam Zırh) ⇒ 35 (+%40/50/60/70/80 Toplam Zırh)

Sejuani

Pasifin canavarlara yönelik hasar sınırı azaldı. Q'nun bekleme süresi arttı. R'nin bekleme süresi arttı.

 Sejuani profesyonel düzeyde ilk sıralardan seçilmesi epey güvenli bir şampiyon çünkü hem takıma yüksek miktarda işlevsellik kazandırıyor hem de Sylas, Jax, Fiora gibi yakın dövüşçü taşıyıcılarla iyi bir sinerji oluşturuyor. Her şeyi biraz fazla iyi yaptığı için yakın dövüşçü takım arkadaşlarıyla koordine olduğunda harita hedeflerini daha yavaş kesebilmesini ve ayrıca bekleme sürelerini arttırarak Q ve R'sini daha az kullanabilmesini sağlıyoruz. Böylece Sejuani'nin uzun bekleme süresine sahip yeteneklerini kullanarak çatışma başlatırken iki kez düşünmesi gerekecek. 

Pasif - Kuzeyin Hiddeti

  • DESTANSI CANAVARLARA YÖNELİK HASAR SINIRI: 300 ⇒ 250

Q - Kutup Saldırısı

  • BEKLEME SÜRESİ: 18/16,5/15/13,5/12 saniye ⇒ 19/17,5/16/14,5/13 saniye

R - Buzul Hapsi

  • BEKLEME SÜRESİ: 120/100/80 saniye ⇒ 130/110/90 saniye

Thresh

Q'nun isabet halinde iade edilen bekleme süresi azaldı.

 13.4 Yaması'nda Thresh'e bir sürü değişiklik getirdik ve sonuç olarak dünya çapındaki destek oyuncuları kendilerini Ölüm Cezası'nın kancasına kaptırdı. Ama maalesef rakipleri de Ölüm Cezası'nın kancasına fazla sık kapılmaya başladı. Son dönemlerde bir rakibi kaçmaya fırsat bulamadan kitle kontrol zincirine maruz bırakmak fazla kolay bir hal aldı. Dolayısıyla iade edilen bekleme süresini azaltarak rakiplerin Thresh'in Q kullanımları arasında tüyebilmelerini sağlıyoruz.

Q - Ölüm Cezası

  • İSABET HALİNDE İADE EDİLEN BEKLEME SÜRESİ: 3 saniye ⇒ 2 saniye

Veigar

Q'nun yetenek gücü oranı artık sabit değil. W'nun yetenek gücü oranı artık sabit değil. E'nin görsel efektleri düzenlendi. R'nin yetenek gücü oranı artık sabit değil.

 Veigar epeydir alt koridorda oldukça güçlü çünkü minyon dalgalarını kontrol etmekte nispeten kötü olsa da baskınları başlatmakta üstüne yok. Bu da onu orta koridor yerine ikili koridora daha uygun bir hale getiriyor. Yine de çoğu Veigar oyuncusunun orta koridorda oynamak istediğini düşündüğümüz için asıl konumu olarak bunu desteklemek istiyoruz. Bu imkândan faydalanarak Veigar'ın zamanla güçlenmesini seviyeye daha bağlı bir hale getiriyoruz çünkü bu, tekli koridorları ön plana çıkarıyor. 

Q - Uğursuz Saldırı

  • YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %60 ⇒ %45/50/55/60/65

W - Karanlık Madde

  • YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %100 ⇒ %70/80/90/100/110

E - Kara Delik

  • MİNİK (VE KÖTÜ) SÜRPRİZLER: Veigar artık E'sini bazı duvarların içine doğru kullanarak bu yeteneğin görsel efektlerini rakiplerinden gizleyemiyor.

R - Ezeli Patlama

  • YETENEK GÜCÜ ORANI: Bütün yetenek seviyelerinde %75 ⇒ %65/70/75

Vi

Q'nun taban hasarı azaldı, saldırı gücü oranı arttı. E'nin taban hasarı azaldı, saldırı gücü oranı arttı, yetenek gücü oranı arttı.

 Vi tank dizilimlerine yönelse bile yüksek miktarlarda hasar verebildiği için an itibarıyla profesyonel düzeyde dayak üstüne dayak atıyor. Bu değişikliklerle tank dizilimleriyle verebildiği hasarı düşürmeyi ve bu gücü saldırı gücü oranlarına aktararak SG dizilimlerini tercih eden oyuncuları ödüllendirmeyi amaçlıyoruz. 

Q - Duvar Delen

  • ASGARİ FİZİKSEL HASAR: 55/80/105/130/155 (+%70 İlave SG) ⇒ 45/70/95/120/145 (+%80 İlave SG)
  • AZAMİ FİZİKSEL HASAR: 110/160/210/260/310 (+%140 İlave SG) ⇒ 90/140/190/240/290 (+%160 İlave SG)

E - Yılmaz Güç

  • FİZİKSEL HASAR: 10/30/50/70/90 (+%110 SG) (+%90 YG) ⇒ 5/20/35/50/65 (+%120 SG) (+%100 YG)

Wukong

Taban saldırı gücü azaldı. W'nun bekleme süresi düzenlendi. E'nin ilave saldırı hızı azaldı.

 Wukong profesyonel düzeyde de tekli sırada da kimsenin kendisini orman konumunda maymun etmesine izin vermiyor. Bu yamada taban hasarını azaltarak erken safhalardaki baskısını kırmayı ve E'sinin saldırı hızını düşürerek orman temizleme hızını düşürmeyi amaçlıyoruz. Ayrıca şu an seviye başına mana bedelini 10 ve bekleme süresini 2,5 saniye azaltan W yeteneğinin ikinci olarak geliştirilmesini daha az cazip hale getiriyoruz. 

Taban nitelikler

  • SALDIRI GÜCÜ: 68 ⇒ 66

W - Oyunbaz Savaşçı

  • BEKLEME SÜRESİ: 22/19,5/17/14,5/12 saniye ⇒ 22/20/18/16/14 saniye

E - Bulut Saldırısı

  • İLAVE SALDIRI HIZI: %40/45/50/55/60 ⇒ %35/40/45/50/55


Yasuo

 

Pasifin kalkanının gücü ileri seviyelerde arttı.

 13.1B Yaması'nda nişancı eşyalarına getirdiğimiz düzenlemelerin ardından Yasuo rüzgârı kesildiği için diğer şampiyonların gerisinde kaldı. Bu değişikliklerle birlikte Yasuo'nun rüzgârı tersine çevirerek avare gibi dolaşmak yerine kılıcının atılganlığını yeniden kazanacağını umuyoruz. 

Pasif - Avarenin Yolu

  • KALKAN MİKTARI: 100/105/110/115/120/130/140/150/160/170/180/200/220/250/290/350/410/475 ⇒ 100/105/110/115/125/135/145/160/175/195/220/250/275/325/375/425/500/575

E - Atılgan Kılıç

  • YÜK BAŞINA HASAR ARTIŞI: E'nin taban hasarının %25'i ⇒ 1-18. seviyelerde sabit artacak şekilde E'nin toplam hasarının %15-25'i
  • AZAMİ YÜK MİKTARI: 2 ⇒ 4

Zeri

Can büyüme oranı azaldı. Pasifin kalkanının soğurma oranı azaldı. R'nin saldırı gücü oranı azaldı.

 Zeri geçtiğimiz yıl boyunca nişancı metasındaki yerini korudu ve nihayetinde güçlendirilen eşyalar ve zayıflatılan şampiyonların neticesinde zirvedeki konumunu perçinledi. Artık rünler ve nişancı eşyalarıyla daha çok dayanıklılığa erişebildiği için kendi dayanıklılığının bu kadar yüksek olmasına gerek yok. Ayrıca hasar vermeye yönelik ve zamanla güçlenen bir şampiyona göre fazla yüksek olan anlık hasarının bir kısmını geri alıyoruz. 

Taban nitelikler

  • CAN BÜYÜME ORANI: 115 ⇒ 100

Pasif - Canlı Batarya

  • KALKANIN SOĞURMA ORANI: Verilen hasarın %60'ı ⇒ Verilen hasarın %45'i

R - Yıldırım Patlaması

  • BÜYÜ HASARI: 175/275/375 (+%100 İlave SG) (+%110 YG) ⇒ 175/275/375 (+%85 İlave SG) (+%110 YG)

Güncel Blog YazılarıTÜMÜ

Sözleşmelerimizi Güncelledik!

Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.


Bu alan zorunludur.
Bu alan zorunludur.

Sözleşmelerimizi Güncelledik!

Size daha iyi hizmet verebilmek adına tüm sözleşmelerimizi güncelledik. Üyeliğinize devam etmek için lütfen aşağıdaki sözleşmeleri onaylayın.


Bu alan zorunludur.
Bu alan zorunludur.